Je právě

úterý 19. března 2019

Nick Vujicic: Život bez hranic


Anotace:
Nick vypráví o svém fyzickém postižení i o emocionální bitvě, kterou svedl, když se s ním snažil vyrovnat jako dítě, dospívající i dospělý mladý muž. „Nesmírně dlouho a s pocitem naprostého osamocení jsem přemýšlel, jestli je na světě někdo jako já a jestli má můj život nějaký jiný smysl než bolest a ponížení.“ Vypráví o tom, jak se pro něj víra v Boha stala základním zdrojem síly, a vysvětluje, že jakmile našel smysl života – inspirovat druhé, aby se zlepšil jejich život i svět, nalezl i sebedůvěru vybudovat si hodnotný a produktivní život bez hranic.


Kniha je pozoruhodná příběhem samotného autora, kterému od narození chybějí ruce i nohy.

Ukázka:
"Vědci vynalézají spoustu přístrojů, které jsou pro mou malou levou nohu  jako stvořené. Joystick a dotyková obrazovka patří k těm nejlépe nohou ovladatelným zařízením, která používám. Dokonce i bez rukou a bez nohou mohu dnes žít život, který by v době mého dětství rodiče ani nenapadl. Ačkoliv se v té době zdálo, že jsou moje možnosti, jak prožít život, zúžené, díky moderní technologii, síle víry a vytrvalosti se hranice stírají."

Přestože si Nick dovede dělat legraci ze sebe, okolí i svého postižení, prožil i krušné chvíle, se kterými se netají:

Ukázka:
"Nejste sami. Ani já jsem nebyl sám. Dnes už to vím a nechci, abyste se jako já dostali tak blízko k fatální chybě.  Ale v té době jsem se utápěl v beznaději. Došel jsem k názoru, že abych ukončil svou bolest, musím ukončit svůj život."


Motivátor a řečník, Tak trochu podivín, ale především rádce, který nám nepřikazuje striktně, co je správné, ale inspiruje druhé a ukazuje na příkladech ze života, co je možné!
Zřejmě všichni hned nezačneme cestovat po světě a přednášet davům, i tak se však hodně dočteme! Vděčnost, empatie, odpuštění, strach, změny a porážka, to je jen malý výčet témat k zamyšlení.
Nick také humorně popisuje, jak se učil zacházet s mobilem, modřiny však nepočítá:) I peripetie z cestování a historky s ošetřovately jsou zábavné - na to, že je to spíš motivační a chvílemi vážná kniha se směju docela často. Vybafne-li na vás z „úkrytu“ malá, rozverná postavička, nelekejte se. Já vás varovala!

Další ukázky:

"Nikdy nepředstírám, že rozumím bolesti někoho jiného. Svět tvrdí, že jediné, co je potřeba, je pozitivní přístup k věci. To je úplný nesmysl! Zkuste jít do nemocnice a říct nějakému sedmnáctiletému klukovi, který umírá na leukémii, že má mít pozitivní postoj. Sami byste obětovali třeba ruku, kdybyste tím mohli zařídit, aby se do vašeho života vrátil někdo, koho jste velmi milovali. Bolest se nedá ignorovat. Jste-li obklopeni negativními věcmi a nemáte před sebou žádnou perspektivu, nemáte pozitivitu z čeho vydolovat. Potřebujete naději. Můj úsměv není odrazem pozitivního postoje. Důvodem k němu je Ježíš!"

"Samozřejmě že všechny biblické poučky mých rodičů a veškeré úsilí mé rodiny pozvednout mě ztroskotaly v okamžiku, kdy ke mně přiběhlo nějaké domýšlivé děcko a zakřičelo: „Seš zrůda!" Život umí být krutý. Lidé dokážou být bezohlední nebo přímo zlí. Proto musíte být schopni hledat sílu uvnitř, a když selže i tato vnitřní síla, vždycky se můžete podívat vzhůru, k Bohu, k nejvyššímu zdroji síly a lásky."

Nick nás na stránkách knihy seznamuje i s dalšími příběhy, které ho posouvaly dál a dál:)

Ukázka:
" Hilaryina víra v ozdravnou moc plachtění vychází z osobní zkušenosti. Kvůli progresivní nervové poruše neovládá od patnácti let ruce ani nohy. Kvadruplegička s diplomem z Oxfordu plachtí na své upravené jachtě pomocí systému na principu „sání a výdech", kdy dvěmi brčky řídí celou loď. Jedním brčkem ovládá kormidlo, druhým plachtu. Je první kvadruplegičkou, která sama na plachetnici proplula Lamanšským průlivem a kolem celé Británie."


Drzé a pyšné by bylo tvrzení, že všechno zmůžeme sami, stačí jen nápad! Každý potřebuje pomoc, podporu, zázemí. Přesto si často vymezujeme hranice blíž, než je nutné.

Našla jsem na internetu Nickovu přednášku nahranou při jeho návštěvě v Brně. Na můj vkus občas zbytečně křičel, ruší mě tenhle přílišný důraz a prožívání. Ale pěkně pracuje z hlasem, od konejšivého po téměř děsivý, byl by dobrý herec!
Nicka můžete sledovat na facebooku nebo si stáhnout do chytrých telefonů aplikaci v angličtině a díky ní se pak modlit s lidmi napříč kontinenty.

Žádné komentáře:

Okomentovat