Je právě

pátek 2. května 2014

Jednou za rok se to dá aneb starší ségra s mamkou u nás na víkend

Když čekáme rodinnou návštěvu, cítím napjetí! Sami ale vidíte, že zbytečně:)
Minulý víkend byla sranda... V sobotu přijela starší sestra, která se měla vracet do Španělska a taky mamina, jako doprovod aspoň na to letiště! Někdy se zdá, že jsou spíš dvojčata, než matka s dcerou, ale plést vás tím radši nebudu:)
Bylo nás najednou moc, taky více bot, zavazadel, odsunutých židlí, příborů, vody v konvici,  nádobí na lince i jinde, časopisy, noviny, pohozené hadříky, kosmetika, kabelky, hlasy, nervy, čím dál menší přehled i tolerance:) Vždycky si znova slibuju, jak se tentokrát budu snažit, protože já bych se k sobě na návštěvu nepozvala!
Je fakt, že ty dvě jsem taky nezvala, věděla jsem však dost předem o jejich příjezdu, abych se duševně připravila:) Bojím se návštěv i ony mě, často to přiznávají:)))
Je třeba „holky“ pochválit, samy se dopravily metrem až k nám! U vchodu na mě navěšely zavazadla a žasly, jak rychle jsem vyšla ty 4 patra, funěly, odpočívaly si, povídaly, nakonec taky došly nahoru:) Další plus - přivezly řízky!!! Jen se po nich zaprášilo.
Tygr dostal deodorant Oldspice, já nějaký dvě vůně do záchoda, prostě každému, co si zaslouží:))) Má to maminečka u mě!!! Ségra vydyndala balíček kafe, parfém jsem jí dala sama, zkritizovala knížky, do jedné se začetla a stíhala k tomu plácat páté přes deváté!
Pro odreagování jsme si zašli jen tak na benzínku na kafe a pivečko! Neschopní koupit všecko najednou jsme byli u pultu  určitě tak sedmkrát! Pumpař se usmíval, že je tam do šesti, tak můžem směle pokračovat!
Popíjeli jsme si u stolku, když se ozvalo kašlání, skřeky a křik, někdo se chystal zvracet a ještě se blížil, hrůza, co to jako je?
„Uuuaaa, fuj, starej hamburgr, fuj!“
„Proč jste ho jedl?“ zazněla moje pitomá otázka.
Prý ho našel v kufru, vysvětlovala mamina, to jsem se už téměř válela smíchy pod stolem, ne a ne se ovládat! Dál popisovala, jak si ten chlápek bere hodně rukavic, dává si tričko přes obličej, nic nepomáhalo, dál křičel a kašlal, dál jsme se smáli jako střelení! Celou noc se mi potom vybavovalo - starej hamburgr, starej hamburgr a pusu mi to roztahovalo do úsměvu! Chudák řidič, div, že mi nenafackoval.
Po návratu z minivýletu k benzínce jsem dala do pekáče kachní stehna, na ně sůl, kmín a cibuli, potom mamina oloupala jabka na štrůdl a já je nastrouhala! Čas si vesele utíkal, jídlo se peklo!
„To mi tam tu utěrku dáváš schválně, ať na to pečení nevidím?“
Trvalo mi téměř minutu, než jsem pochopila problém; běžně si na rukojeť dvířek trouby věším utěrky, proč ne, do trouby nekoukám a když potřebuju zkusit, jestli je jídlo měkké, troubu pěkně otevřu! A teď tohle! „Pardon, mami, pardon:)“
Tygr si hrál na mobilu v ložnici tenis, holky se válely v obýváku u televize, já u jejich postele na zemi, ne a ne se utišit!
Rozčísla to mamina:
„Ty pal na tenis a ty spi“! Zazněly rozkazy!
Zkroušeně jsem si šla postěžovat, na což tygr zareagoval:
„No jo, někdo vás musí srovnat, tak ještě zhasni“! ... a smála jsem se zase! Já na povely funguju, nemám čas mudrovat, co by, kdyby:)
Neděle byla nevšední, vstávali jsme na můj vkus brzo a potom prošly s holkama pár obchodů. Bylo mi prodavaček líto, na druhou stranu jsem se prošla a došlo mi, jak je někdy fajn nevidět, co všecko aspoň minu, neláká mě nebo nedráždí!
Tygr zůstal radši doma se štrůdlem, který byl kyselý - ne mou vinou:)! To měl za to srovnávání!
Koupila jsem si ústní sprej, pěkně malinkatý, mokré ubrousky na cesty do kabelky, fresh džus - čím dražší, tím teplejší! Po dlooouhé době jsem si odnášela lentilky, chtělo by to lepší čokoládu, ale i tak jsou dobré!
Po pár hodinách a pozdním obědě se sestřička rozkoukala na nějakej doják, u toho třikrát spřevracela kufr a spérovala mě, že neuvidí konec příběhu, chudinka malá!
Na letišti byly fronty a nuda, dost draho, navíc jsem nebyla v obchodě s plyšákama, takže mám u nich dluh a vroubek! Dali jsme si všichni kafe a rozloučili se se sestrou - tak zase za rok:)
Večer jsem si vymyslela bramborové placky, na tom by nebylo nic zvláštního, až na to, že mám struhadlo snad pro mimina na hraní:)
„Kdo ti takovou svini nepraktickou koupil?“
„No ty,mami, prej pro nás dva stačí!“
„Aha, to jsem asi nebyla při smyslech!“
Byly jsme tak utahané, až jsme pár brambor odložily jen na lupínky! Máma ale tak přesolila těsto, že jsme stejně musely další brambory dostrouhávat! Prostě, hrnečku, vař! Placky byly skvělé, tenké, křupavé, jako od maminky:) Sama je téměř nedělám, trhají se mi!
V pondělí znova obchody, trocha uklízení, večeře na zahrádce hospody - krásně to vonělo, pršelo, romantika jako při měsíčku, kdyby nebyl schovaný:) Dala jsem si jedno jediné černé pivo a motala jsem se, jako trdlo!
Doma jsme si zavzpomínali u bouřky a opět nastala noc.
… Tak jeden víkend trval do úterý a byl docela zábavný! Doprovodili jsme maminu ke žlutému vláčku, kde jí dali kafe zadarmo a bude o tom doma jistě vyprávět!

Žádné komentáře:

Okomentovat