Je právě

pondělí 31. srpna 2015

Dismas - kavárna bez předsudků aneb zkoumejte své srdce a potěšte chuťové buňky

"Do neděle nesmíš na facebook," prohlásil potutelně Tygr!
"ne, že bych se bez něj neobešla, ale proč tam nemám chodit?"
"Abys tam něco neviděla"!
"Proč jsi to tam teda dával?"
"Nooo... Prostě protože jsem to našel"!

Tak takové "dospělácké" debaty my občas doma vedeme. Asi kvůli vám, čtenářům!

Tygr totiž objevil nedělní událost - zmrzlinový festival - v Holešovicích... Asi se obával, že bych tam moc moc chtěla být! Hned jsem věděla, se kterou asistentkou by to bylo zajímavéprojít, tak ze zvědavosti, ona totiž úžasně popisuje totálně všechno, co je kolem...
Mým ujištěním, že se nebudem prodírat nepřehledným davem kvůli pár kopečkům zmrzky se Tygříkovi tak ulevilo, že mě vzal jinam a ještě o den dřív!!! Hurá, máme nové oblíbené místo! Doufám, že to některá z platebních karet bere na vědomí a bude si tajně odkládat peníze na podobné výlety!
"Však tři hodiny tam nebudeme, že ne..." poznamenal Tygr!

Kamarádka, která to místo navštívila mi řekla akorát, že je to tam fajn, co si dala neví a ať si dáme něco i za ni... Jojo, provokovat, popohánět nás a hlavně si číst na blogu, jak bylo - to by ji bavilo! Jasně, že jde o Neriah - kdybyste to chtěli vědět!


Dismas - kavárna bez předsudků
Hned ten dodatek se mi líbil!
Jejich mottem je: „Celá řada lidí je lepší než jejich pověst“!

Na stránkách kavárny se dočtete: Posláním Společnosti je pomáhat lidem s kriminální minulostí a mladým lidem do 26 let věku opouštějícím školská zařízení pro výkon ústavní péče začlenit se (zpět) do společnosti a odbourávat předsudky ostatních lidí vůči lidem se záznamem v rejstříku trestů a lidem opouštějícím zařízení ústavní péče.
Tady si můžete stáhnout jídelní lístek!


Kavárnu najdete na adrese: Na poříčí 37, Praha 1; je uzpůsobena jak pro tělesně, tak i pro zrakově postižené! A opravdu, dostali jsme jídelníček v Braillově písmu, i na dveřích WC byly popisky!

Ještě doma jsme pro jistotu zavolali do kavárny, jestli můžem platit kartou!

Docela ráda bych si někde přečetla, poslechla příběh některého ze zaměstnanců o jeho cestě až do kavárny, o jeho víře, plánech, zázemí, zklamáních, radosti - to mám prostě z těch blogů a docela chápu, že neobcházejí stoly se svou spovědí - na místo toho v kuchyni mažou žervé na chlebíčky... Plní palačinky, bagetky... Zdobí dorty, zákusky... Šlehají, mixují, doplňují vitríny... Žádnou vůni v kuchyni neudrží - už to o nich lecos prozrazuje!:)
Naše dychtivost nahlížet do cizích životů ukojena nebyla, za to mlsná si přišla na své!



Venku bylo nějaké to místečko k sezení, ale sluneční žár nás s Tygrem zahnal dovnitř. Našli jsme si stolek pro dva, hned nás uvítala milá servírka:
"Budete chtít asi svůj jídelníček, že?"s radostí jsem přitakala a zajala jsem ho asi na půl hodiny! Četla jsem si v Braillově písmu i to, co mě nezajímalo, např. alkoholické nápoje - jen proto, že jsem jednou mohla! Je fakt, že byl celkem rozložitý, musela jsem ho občas odložit na klín pod stůl. Vzdát jsem se ho hned nechtěla, protože takovou kořist často neulovím!

Kávy, čaje, snídaně, mléčné koktejly, džusy z čerstvého ovoce. Lívance, palačinky, bagety... Polévky, chlebíčky, zmrzlina, zákusky dle denní nabídky! Servírka se zaskočit nenechala, všechno nám ochotně popsala! Netuším, na co je při své práci zvyklá - se zrakově postiženýma v téhle příjemné kavárničce evidentně počítají, nemusela jsem se se svým chováním cítit jako exot!


Začala jsem vídeňskou kávou, Tygřík americanem! Mňam, ta káva, moc dobrý druh měli - oceňuju neslazenou šlehajdu... Poprvé!
Taky jsme zkusili domácí limonádu - malinovou, grepovou... A ledovou kávu v celkem vysoké sklenici!
"To budete mít druhou šlehačku," podotkla nevím proč servírka... Všímavá holka je to!
"Co vám ještě můžu nabídnout?"
"Něcooooo, něco slaného. Počkejte, rozmyslím se. Mezi tím bych si dala horkou hořkou čokoládu"!
"Tam taky můžu přidat šlehačku"!
Dělá si legraci? Vlastně proč by - ať žije kavárna bez předsudků!
"Tak jo, když to říkáte! Klidně ještě jednu zvládnu! Máte moc dobrou šlehačku"!
Čokoláda byla na špejli, jako nanuk, ponořená v mléce. Musela jsem se ovládat, abych do ní nekousala!


WC pro ženy a invalidy je prostorné a čísté. Na wifi heslo jsme se neptali, možná příště... Zmrzku měli čokoládovou, nezkoušeli jsme. Dala se kupovat i okýnkem z venku!
Zapečená bagetka s uzenými kachními prsýčky, sýrem a troškou kečupu byla křupavá a příjemně malá po tom všem! Tygr si dal studenou - s vajíčkem a slaninou...
Završili jsme tu ochutnávku - jak jinak, než hrnkem silné kávy! Dolila jsem tam i vodu, kterou k ní přidali v malinké sklence... V tomhle útulném podniku jsme strávili něco málo přes tři hodiny!

Nám oběma se v kavárně Dismas opravdu líbilo - dobře se tam pojídá, povídá i odpočívá. Rádi jsme podpořili projekt, který pomáhá lidem chybujícím znovu se nadechnout. Kdo z nás by to někdy nepotřeboval?

2 komentáře:

  1. Co k tomu dodat?
    Překvapilo mě, že kavárna s tímto zaměřením sídlí na dobré adrese. Jsem za to rád, už kůli lidem, kteří tam pracují. Jejich příběhy by asi byly zajímavé, ale kdo se rád chlubí svým selháním:
    Káva mi opravdu moc chutnala a totéž můžu říct o všem ostatním. Domácí limčonádou bych zrovna teď v tom horku rozhodně nepohrdl.
    Poslední dobou se snažím nemít vysoká očekávání, abych nebyl sklamaný, když někam jdu poprvé. Tady by se to určitě nestalo! Obsluhu musím pochválit! Přál bych si, aby podobných kavárniček mohlo být v Praze víc. Hlavní ale je, aby ti, kdo těmi kavárnami projdou, našli své místo v životě, přijetí u lidí a milost Boží!
    Jak řekla kdysi u nás v kostele ta paní z Mezinárodního vězeňského společenství: „Rozdíl mezi námi a vězni je především v tom, že my jsme některé své myšlenky nedotáhli do stadia realizace:" To si chci pamatovat! Sám dobře vím, jak snadné je udělat i vážnou chybu v životě a jsem vděčný Bohu, že jsem za ni nemusel zaplatit stejně, jako zaměstnanci Dismaska. Kéž jim všem Pán moc a moc žehná! Rád se tam zase zastavím.

    OdpovědětVymazat
  2. Děláte perfektní práci. Ty i Markéta. Nejen že je podpoříte, ale i šíříte reklamu, která je nejúčinnější. Od spokojeného a také (díky jejich informacím) zasvěceného zákazníka. Věřím, že jim "došikujete" další zákazníky. Kteří už budou vědět, že tam budou vítaní a obsluhovaní jako v bavlnce. Tleskám a vám oběma fandím.
    P. S.: Jednou bych chtěla stihnout, abych byla u novýho článku Markétky jako první. Ale holt zahrada volá... Zdraví vás příznivkyně Kitty (když už se musím hlásit jako anonymní). Možná byste mohli poradit, co je to URL, abych sem mohla dát svoji nějakou "adresu" a ne FB, který fakt nemusím ☺

    OdpovědětVymazat